Afscheid en naar huis

17 oktober 2014 - Boedapest, Hongarije

Dat was het dan. De "let's get fat-10daagse" is officieel verleden tijd. En wat hebben we een lol gehad. Van slechte openingszinnen tot de aller flauwste woordgrappen. Ook de dierenimitaties van Eelco vielen goed in de groep, tenminste, voor degenen die onze humor konden begrijpen. Het begon deze morgen vroeg in de school. Toen iedereen al een beetje chagrijnig (lees: half huilend) binnenkwam met de koffers was de vrolijke sfeer al aardig weg. Gelukkig hadden we heerlijke thee en Hongaarse koekjes. Nadat we onszelf hard hadden uitgelachen op de presentatie van al onze "mooie" foto's, werd het toch echt tijd om afscheid te nemen van de Hongaarse leerlingen. Toen iedereen uitgehuild was en we de moed hadden om de bus in te stappen, sloeg het weer letterlijk en figuurlijk helemaal om en huilden we met elkaar mee. Als kers op de taart kregen we nog een rondleiding buiten het paleis van Boedapest in de stromende regen en mochten we daarna ons laatste geld uitgeven in het gelukkig overdekte winkelcentrum in het hartje van Boedapest. Nadat de meesten hun portemonnee geleegd hadden door leuke dingen voor thuis te kopen, gingen we weer de bus in richting het vliegveld. Er stond een enorme rij voor onze incheckbalie, dus vermaakten we onszelf met de free wifi. Nadat we eindelijk aan de beurt waren geweest, bleek dat we nog een keer in een behoorlijk lange rij moesten staan om door de douane heen te komen, terwijl we 10 minuten later al in het vliegtuig moesten zitten. Gelukkig kwam er een man ons verlossen en nam ons mee langs de rij naar de douane, waardoor veel mensen ons niet al te blij aan keken. Een paar mensen uit de groep hadden bedacht om na de douane nog iets leuks voor thuis te kopen, maar we moesten jammer genoeg alle leuke spullen voorbij snelwandelen/rennen. Uiteindelijk moesten we nog bijna een uur wachten totdat we het vliegtuig in konden.

Toen we geland waren in Brussel, bleek dat iemand per ongeluk de koffer van Floortje had meegenomen, dus terwijl dat werd geregeld door meneer van Haaften en Floortje, ging de rest van de groep alvast naar de bus waar buschauffeur Sjaak heel enthousiast op ons stond te wachten. Nadat iedereen in de bus zat, vertrokken we weer naar Nederland. Iedereen was moe, maar er werd nog wel gezellig gepraat. Ook werd er een hele lading aan hashtags door de bus geschreeuwd, die natuurlijk allemaal onder deze blog staan. Eenmaal bij school aangekomen, stonden alle lieve ouders ons op te wachten en werd er geknuffeld. Toen kwam het moment dat we afscheid van elkaar moesten nemen. Er werd veel geknuffeld en natuurlijk weer een beetje gehuild, want onze groep is best hecht geworden. Het waren 10 geweldige dagen met elkaar, waarin er veel is gelachen en er ook goede gesprekken zijn gehouden! Bedankt voor alles iedereen, natuurlijk ook meneer de Groot en meneer van Haaften, die veel hebben geregeld voor ons.

Hieronder volgt een lange lijst met alle hashtags en woorden/zinnen die veel zijn gebruikt in deze dagen en waar uiteraard hard om is gelachen! Vragen om uitleg is toegestaan.

#crossfit #scheiten #valszingen #jolene #kösönöm #wieheeftermakeup #waarisdewc #meidenonderdeduim #dansen #standbeeldenterroriseren #macarena #ketchupsong #hashtag #deo #moneymakers #budapest #szentendre #kurva #krumpli #vierkantebussen #jaskwijt #lunchweggooien #pizza #wifi #kaaklijn #mooiemensen #nobh #letterlijknietfiguurlijk #schoolfeest #slapen #eten #ijskoffie #blaffen #loeren #shitey #mosquitolessplace #fixen #sexyalsikdans #givemeone #fancy #ikwilem #bert #ernie #stofzuigen #vollestofzuigerzak #kerkpleintje #iwantcake #gopro #sauna #beenhaar #scheermesje #zweetreet #omtejanken #gps #geenslotopdedeur #eendenpoep #desinfectiegel #selfie #noslot #holabuli #ittabuli #bula #bier #wijn #kerkdienst #penny #zurematten #bibletalks #stikverward #paardenbek #horsie #zoenen #zwartrijden #bloem #zondagsrustschending #whitegirlsbelike #mcdonalds #starbucks #jaaaaaikwilnietmeer #muggenbulten #lekkerkontje #alsjelinkskijktziejerechtsniks #si #houjenogwatvoormijover #wcpapier #hahanee #doeffnormaal #allaboutthatbase #ihavetopee #canthandle #harry #wathangjeopeenwaslijn #was #onthefloor #zwokbor

Voor sommige woorden geldt: vertalen op eigen risico.

1. Annemieke (moeder Dana):
    18 oktober 2014
    Leuk om mee te kunnen lezen en fijn dat jullie weer terug zijn!