Lake Balaton

14 oktober 2014 - Szentendre, Hongarije

Vandaag zijn we naar Tihany (lake Balaton) geweest. Onze bus kwam wat laat, maar om negen uur waren we toch goed en wel op weg. Na een reis van bijna drie uur kwamen we op onze bestemming aan. Het meer en weer was werkelijk prachtig, iedereen kreeg een soort tropisch gevoel. We moesten hier natuurlijk foto's van maken, dus het was weer selfie-time. Hierna weer terug in de bus op weg naar onze volgende bestemming, de lunch! (We aten soep en een soort appeltaart). Na de lunch hadden we de GPS-tocht. We moesten in groepjes met behulp van een GPS bepaalde punten in het bos opzoeken, waar dan een speciale kleur stift hing en we de punten konden afvinken. Dit klinkt vast heel makkelijk maar dat was het absoluut niet. Geen enkel groepje heeft alle stiften gevonden (misschien doordat bepaalde mensen, ik noem geen namen, stiften verstopten). Ook waren er mensen verdwaald, we houden het er maar op dat het kwam door verkeerde interpretatie van de GPS. In de zon lopen was te warm, en in de schaduw vielen de muggen je aan, maar uiteindelijk hebben we onze bestemming bereikt. Na deze boswandeling van ongeveer 8 kilometer konden we de bus weer in en zijn we naar een ander dorpje aan het meer geweest, waar iedereen wat ging drinken in een cafeetje en natuurlijk Wi-Fi tappen. Hierna stapten we weer in de bus om aan de lange terugreis te beginnen. Door de lange dag hebben sommige een beetje liggen doezelen, maar desondanks waren er ook nog mooie gesprekken over ons geloof.

1. Opa en oma:
    15 oktober 2014
    Mooi he dat eiland Tilhany, dat verdwalen was dus niet de bedoeling. Ging dat via de GPS om te kijken of jullie daar mee om kunnen gaan? Het was vast weer een goede dag.
  2. Annette van Rossen:
    15 oktober 2014
    Hoi, kunnen jullie ook een foto toevoegen ? Lijkt me kei mooi.
    Klinkt als weer een geslaagde dag, leuk.