Second day - 09-10-2014

10 oktober 2014 - Szentendre, Hongarije

Dag twee van onze reis.
Nu begon het pas echt. Dag twee begon om 08:45 in het recreatiecentrum "V8" V in het Hongaars is "vizes" wat "nat" of "water" betekent. De 8 staat voor de 8 activiteiten die je daar kunt doen. Daar zijn we onze dag begonnen met waterpolo dat ons aangeleerd werd door 3 voudig olympisch kampioen Kósz Zoltán. Hij leerde ons wat over waterpolo en liet ons het daarna uitproberen. Na een paar minuten had het grootste gedeelte van de groep het wel gezien en gingen we door naar de sauna's waar we ons 2 uren vermaakten. Van Finse ijssauna's tot bloedheete sauna's met zout om je huid te reinigen, alles hebben we daar gezien.
Na de lunch zijn we terug gegaan naar de school waar we een korte pauze hebben gehouden. Toen is de groep van 23 leerlingen verdeeld in groepjes van 4 en een van 5. Met die groepjes hebben we een sight seeing quiz gedaan door Szentendre. 2 groepjes waren er al gauw klaar mee en hebben toen een terrasje opgezocht waar we allemaal een koffie of een ijskoffie bestelde (en Eelco bestelde natuurlijk ook nog wat te eten ;) ).
Toen alle activiteiten afgerond waren voor die dag kwam er iemand met het idee om met wat leerlingen gewoon gezellig door Szentendre (wat trouwens Heilige Adré betekent) te gaan struinen. Vanaf dat moment gingen alle remmen los. Van selfies met willekeurige Chinezen tot de macarena op een pleintje vol mensen.
Kortom: een geweldige tweede dag!

1. Zus eelco:
    10 oktober 2014
    Jaja eelco, kon je, je eigen weer niet in houden om een keer niks te eten? ;)
  2. Annemieke (moeder Dana):
    10 oktober 2014
    Klinkt gezellig allemaal! Geniet er van hoor. Ben wel benieuwd of er een filmpje is van de macarena? ;)
  3. Anja Bakker moeder van Eelco:
    10 oktober 2014
    Ja, er is een filmpje, heeft Eelco ons al gestuurd, dus Eelco: plaatst het even hier!